Friday, October 31, 2008

A.w.a H.U.m.a.i.R.a

biDadAri cANtik BerPipI MeRaH ... "awA HumaiRa"


dialah sumber kekuatan... ummi rindu sangat kat humaira .. when she laugh smua penat hilang ... walaupun kadang2 rasa penat jaga dia sorang2 ... tido xcukup .. 1jam time dia mula2 duduk dgn aku .. kdg2 xtido melayan dia main tengah2 malam .. esk pagi dh kena gie keje .. penat tu kdg2 xterasa .. mungkin inilah keajaiban seorang ibu .. ssh org laki nk dpt keistimewaan ni ... klau x pantang xde keje... aku nk tido awal jer ... tido lambat just for weekend tu pn klau ada cite best .. dia lah penyejuk hati ...



kadang2 dh xlarat bila orang tnya bole ke jaga anak dengan suami yg jauh ... keluarga jauh .. susah nk jawab .. mmg klau bole nk duduk bersama tp dh rezeki kami lain2 tmpt nk bt cmne.. rezeki tu mmg ada dimana sahaja tp xsmua tempat ada rezeki utk kita .. kita kena cari & usaha .. izwan dh cukup mencuba tp mungkin belum masanya ... at least i can be independent women ... bersedia sebelum Allah menduga kita ... aku percaya .. Allah hanya menduga hamba-Nya yg sabar & kuat.. aku dh tgk sendiri mak aku time ayah aku meninggal ... kawin muda .. 6 anak .. belajar pn xtinggi.. yg kecik adik aku baru 1 tahun ... aku time tu sekolah darjah5 ... kakak aku form1 ... hilang arah ... sbb dia bergantung totally kat arwah ayah aku ... her journey to be grandma "wan" utk anak aku t'lalu sukar n take sometime to be on track ... i need to prepare .. learn from the past ... she amazing mom ... love u ...



what u need to do create pleasant environement if u want to go for PJJ.. doa .. niat yg tulus ikhlas.. have cheerish friends .. yahoo!! ... always happy... when u happy u will forget the burden u carry .. have understanding husband & got 3g handphone & able to send sms, mms .. pakai bill lagi senang :D

tp humaira tetap penyejuk hati aku .... ummi rindu ... bila dia temankn aku sembahyang, mengaji .. bila dia bergolek2 ... skrg xde teman nk bergaduh malam2... dalam doa aku sentiasa harapkan kebahagian dan terbaik utk dia ... jadilah anak yg solehah yg bole doakan ummi & ayah .. semoga dengan pahala yg aku buat walaupun sedikit dapatlah di makbulkan doa aku .. amin



3 comments:

  1. achik ummu pun rindu sangat kat humaira...dah xde orang nk teman bergolek depan tv... huhuhu

    ReplyDelete
  2. sedih jap baca entry ni...rindu humaira gaks..

    ReplyDelete
  3. tipah, bleh besarkan skit tak tulisan tu? sakit mata nak baca..kecil sgt..hikhik.thanks.

    ReplyDelete